dinsdag 1 november 2011

Ik stop met roken! Stop jij mee?

Zojuist mijn laatste sigaret gerookt. Heerlijk en tevens een dure bezigheid, ongezond en het stinkt. Deze feiten weten we allemaal. Ik weet dat ik stink als ik een sigaret gerookt heb. Ik weet dat ik mijn longen asfalteer, nog even en ik heb een hele snelweg. Ik weet dat het me €6,50 (een groot pakje) per dag kost, dat is €45,50 per week en meer dan €200,- per maand, dat is ruim €2400 per jaar, en in 5 jaar is het €12.000,- je kunt dan om de 5 jaar een nieuwe auto kopen.
En toch rook ik al vele jaen. Alle stoppogingen waren voor korte duur en zijn mislukt.

Nu poging, weet ik veel, ik ben de tel kwijt. Maar een nieuwe poging, ik ga slagen met vlag en wimpel, ik ga stoppen met roken.

Mijn redenen om te stoppen (lekker standaard):
- Geld, het kost veels te veel
- Gezondheid
- Ik ben een vrouw

De laatste reden zal ik even toelichten. Ik ben nu 27 jaar en wil over een jaar of twee kinderen. Heel simpel, wil ik ooit mama worden dan moet ik stoppen met roken. Dit is voor het eerst in mijn leven dat ik denk het wordt nu wel echt tijd, voorheen dacht ik ooh ik heb nog wel wat jaren.

Hoe ga ik stoppen met roken? Een pakje per dag en dat ineens laten liggen? Waarom lukt het nu wel? Geen idee waarom het nu wel zou lukken, misschien omdat mijn laatste reden wel een hard feit is.
Ik heb gisteren op twitter een goede tip gekregen, elke keer als je zin hebt in een sigaret neem een glas water. Water zuivert je lichaam en geeft je ook een vol gevoel.
De kauwgom in mijn mond gaat ook een steunpunt zijn, nee niet van die vieze nicotine kauwgom, maar gewone. Mijn kaken gaan nu al aardig heen en weer.
Daarnaast heb ik me aangemeld bij de curus van Eric Eraly. Ik ben overtuigd door de filmpjes, nee niet door het eerste filmpje. Bij het eerste filmpje dacht ik schiet toch eens op, waar is de clue. Wat me al wel aan sprak was het heerlijke Belgische accent. Ik dacht jeetje zo wil ik niet worden, zo een zware rokersstem. Jij wilt toch ook niet zo een stem als Eric Eraly? Ik herkende me wel in het feit dat je steeds een excuus hebt of vind om toch weer een sigaret op te steken. Wat me wel aan het denken zette is dat je meer gestressed raakt omdat je moet/wil roken en ook nog denken dat je van roken rustig wordt.
Ik ben dus overtuigd, door zijn vieze zware rokers stem, die wil ik niet! Doordat de filmpjes me aan het nadenken zetten. Door het feit dat dit niet een manier is met pillen, pleisters of accupuntuur, deze methode gaat het stoppen mentaal te lijf. Uiteindelijk weten wij allemaal dat het tussen onze oren zit.

Ik stop met ROKEN jij?
In de blog ga ik je op de hoogte houden van mijn ontwikkelingen.
Ik wil niet alleen stoppen, stop jij met mij mee?
Laat een reactie achter op dit blog en hou me op de hoogte van jou ervaringen?

Bekijk de cursus van Eric Eraly even en beoordeel of het jou ook kan helpen.

Wil je ook de cursus van Eric Eraly? Klik hier!




Wordt Fan op Facebook, klik hier!

2 opmerkingen:

Arnoud zei

Klinkt er goed. Heb net het filmpje bekeken en schrok ook van die zware rokersstem. Naast mijn gezondheid is geld mijn 2e beweegreden om te stoppen. Dat kan ik wel beter besteden. Ik stop met je mee!!!!

jappie zei

Ben zelf sinds 3 dagen gestopt, heb er vrij weinig moeite mee. Ben helemaal overtuigt via een ander E-book. Tientallen pogingen hiervoor mislukte maar eindelijk denk ik het te hebben gevonden! :D Wens jullie allemaal sucses met stoppen en ik hou jullie op de hoogte van mijn stop sessie!
Hier de link van mijn sucses:
http://www.paypro.nl/producten/PowerStop_Stop_Roken_Programma/2124/10557

Groeten Jappie.