woensdag 2 november 2011

Dag 2 stoppen met roken

Gisteren ben ik dan gestopt met roken. Het is een feit, dag 1 is voltooid met succes.
Het valt me best wel heel erg zwaar. Ik probeer mezelf bezig te houden en ben zoekende naar vervangers voor de sigaret. Elke keer als ik zin heb in een sigaret dan neem ik een glas water. Gevolg een waterbuik en ik moet heel veel plassen. Het water drinken geeft je wel een vol gevoel, hierdoor is de honger iets minder.
Mijn groene smoothies helpen ook ze geven me energie en het vult de maag. De smoothies zijn zeker een aanrader doordat je bezig bent met het klaarmaken, de gezonde kleur van de smoothie, en het feit dat het maagvullend is geven je een goed gevoel. Je neemt geen sigaret maar iets gezonds wat nog lekker is ook. Klik hier als je wilt kijken of het ook iets voor jou is.






Koffie drinken is wel een probleem want daarbij rookte ik altijd een sigaret. Gelukkig drink ik alleen in de ochtend koffie en een kop koffie in de avond. Vanmorgen heb ik mijn ochtend ritueel aangepast, in plaats van koffie heb ik eerst twee glazen water gedronken. Ik ben niet de krant gaan lezen maar ben gaan mediteren. Dat was helaas niet de oplossing want mijn concentratie vermogen was nul.

Kauwgom kauwen is ook een van mijn afleidingen, nog even en ik heb de hele dag kauwgom in mijn mond.

Het stoppen ervaar ik nog niet als makkelijk en heb mentaal nog een slag te maken. Wellicht helpt Eric Eraly erbij. Ik heb vandaag wel het eerste filmpje opnieuw gekeken om even die zware rokersstem te horen en me dan te bedenken dit wil ik niet!
Klik hier om die zelfde ervaring te krijgen.


Laat een reactie achter en deel jouw ervaring!

Geen opmerkingen: